e-biznes-e-commerce-e-marketplace

MARKETPLACE CZYLI DODATKOWY KANAŁ SPRZEDAŻY DLA SKLEPU INTERNETOWEGO

MARKETPLACE CZYLI DODATKOWY KANAŁ SPRZEDAŻY DLA TWOJEGO SKLEPU INTERNETOWEGO

W 2020 roku obecność sklepu internetowego tylko w jednym kanale sprzedaży może już nie wystarczyć. Firmy coraz częściej wykorzystują Omnichannel jako nową strategię sprzedaży, zwiększając obszar zasięgu i wielkość sprzedaży. A do tego idealnym dodatkowym kanałem są właśnie MARKETPLACE – platformy handlowe, na których prezentowane są oferty różnych firm, różnych sklepów internetowych.

Wzrost znaczenia marketplaców w 2020 roku

Tak zwane marketplace kontrolują coraz większą część rynku e-commerce, zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Właściciele e-sklepów Marketplace powinni traktować jako dodatkowe i uzupełniające kanały sprzedaży. Marketplace są miejscem, w którym swoje oferty są przedstawiane przez wielu sprzedawców. E-sklep współpracujący z marketplacem, dzięki infrastrukturze tego serwisu, korzysta z wszystkich dobrodziejstw dużej i bardziej doświadczonej firmy i dzięki popularności tego serwisu łatwiej dociera do nowych klientów i sprzedaje więcej.
W 2019 roku marketplace były odpowiedzialne za wygenerowanie ponad 30% obrotu na globalnym rynku e-commerce, a w następnych latach będzie tylko lepiej i więcej. W USA marketplace stanowią jedną z podstaw sprzedaży w internecie, w Polsce również widać coraz większy ich rozwój.

W Polsce liderem jest oczywiście Allegro, ale inni także odnoszą duże sukcesy, np. Amazon, Facebook, Carrefour, Empik. Na rynku jest też wiele branżowych marketplaców, które dzięki konkretnej specjalizacji i udostępnianiu wielu poradników dla kupujących, przyciągają coraz więcej użytkowników potrzebujących rady przy zakupie konkretnego produktu. Do grupy branżowych marketplaców zaliczają się np.: Allani.pl, Domodi.pl, Homebook.pl.

Marketplace tworzą również ogromne możliwości dla lokalnych marek na szybkie wejście na nowe rynki, otwierają większe horyzonty na zdobycie nowych klientów, dają możliwość na większą sprzedaż.

 

Jakie korzyści dla sklepu internetowego daje obecność na platformie Marketplace

Prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach jednocześnie jest konieczne aby osiągnąć większą sprzedaż, a tym samym zarobić więcej. Marketplace doskonale rozwiązują strategię omnichannel, która będzie trendem w najbliższych latach w całej branży e-commerce. Marketplace rozszerzają dostępność produktów ze sklepu internetowego, a e-sklep zyskuje dostęp do nieograniczonej ilości nowych klientów, do których w normalnych warunkach nie miałby dostępu. Dzięki obecności w platformie handlowej sklep korzysta z rozpoznawalności danej marki i zaufania jej klientów. Obecność na platformie typu marketplace, powinno traktować się jako część marketingu dla swojego sklepu internetowego czy oferty, bo oferując produkty na platformie branżowej, będziemy bardziej kojarzeni z daną branżą. Sprzedając produkty za pośrednictwem takich platform nie musimy martwić się o działania marketingowe dla oferty, bo tym zajmuje się już dana platforma – chociaż tutaj i tak my ponosimy pewne koszty, w postaci prowizji za wystawienie produktów lub od sprzedaży tych produktów.

 

Jak rozpocząć sprzedaż w Marketplace?

Marketplace to przyszłość e-commerce i nie można o tym zapominać. Każdy właściciel sklepu internetowego, który nie będzie o tym pamiętać może mieć problem ze zwiększeniem swojej sprzedaży, a może nawet z przetrwaniem na konkurencyjnym rynku. Aby rozpocząć sprzedaż na danej platformie, należy przejść na stronę platformy, zarejestrować swoje konto i udostępnić ofertę swojego sklepu internetowego.

W Polsce funkcjonują popularne platformy handlowe, których listę prezentujemy poniżej:

  • Allegro.pl
  • eBay.pl
  • Amazon Marketplace
  • Facebook Marketplace
  • Google Shopping
  • Ceneo Kup Teraz
  • Arena Marketplace
  • Allani.pl
  • Domodi.pl
  • Carrefour Marketplace
  • Empik Marketplace
  • Homebook.pl
  • Morele.net
  • 1but.pl
  • i inne…

 

Poniżej prezentujemy listę platform handlowych, z którymi oprogramowanie sklepu sStore ma integrację, dzięki której nie musisz ręcznie dodawać produktów z Twojego sklepu internetowego do tych serwisów:

  • Allegro.pl
  • Facebook Marketplace
  • Google Shopping
  • Ceneo Kup Teraz
  • Arena Marketplace
  • Allani.pl
  • Domodi.pl
  • Homebook.pl
  • Morele.net
  • i inne…

 

Jak działa integracja e-sklepu w powyższymi platformami i w jaki sposób skonfigurować dany moduł integracji, znajdziesz na naszej stronie pomocy.

 

 

 

 

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego?

Chcesz założyć nowoczesny e-sklep z możliwością sprzedaży na platformach typu Marketplace?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i wypróbuj go za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla niego?

Możesz wybrać darmowy szablon i dostosować go do swoich potrzeb, lub możesz zlecić nam zaprojektowanie nowoczesnego szablonu RWD.

Zespół profesjonalnych grafików zbuduje e-sklep lub e-pasaż, zgodnie z Twoimi wytycznymi! Sprawdź naszą ofertę.

 

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »