sklep-internetowy-chatbot-e-sklepy--1917x700

PROWADZISZ SKLEP INTERNETOWY? ZWIĘKSZ SPRZEDAŻ DZIĘKI CHATBOTOM!

Prowadzisz własny sklep internetowy, ale chciałbyś zwiększyć sprzedaż online, chciałbyś wygenerować większe zyski? Możesz to uzyskać dzięki chatbotom!

Jeśli otworzyłeś(aś) dopiero swój sklep internetowy, interesuje Cię na pewno jak wygenerować pierwszą sprzedaż, bo nic bardziej nie motywuje do dalszej pracy jak pierwsza sprzedaż, pierwsze zyski. Na ten temat nie będziemy się tutaj rozpisywać, bo o tym napisaliśmy w innym artykule pod tytułem „Jak uzyskać pierwszą sprzedaż w sklepie internetowym„.

W tym artykule chcielibyśmy opisać kwestię obsługi klienta i aktywnego zaangażowania się w procesy, związane z podejmowaniem decyzji zakupowych. Wiadomo, że gdy klient trafił już na stronę Twojego sklepu internetowego i szuka konkretnych produktów, nie zawsze wie, który produkt będzie dla niego najwłaściwszy oraz czy spełni jego oczekiwania. Taki klient, chodząc po podstronach e-sklepu, może być nieco zagubiony i potrzebować pomocy czy porady. W procesie sprzedaży doradztwo, obok analizy potrzeb, jest kluczowym etapem w obsłudze klienta. Należy jednak pamiętać, że dobrym doradcą można być tylko wtedy, gdy dobrze zna się asortyment oferowany przez własny sklep. Tak więc sprzedawca powinien posiadać podstawową wiedzę o produktach i orientować się w rozmieszczeniu asortymentu. Wyobraź sobie również co czuje potencjalny klient, gdy dzwoni na infolinię sklepu i czeka na połączenie z konsultantem, zastanawiając się przez kilka lub kilkanaście minut, czy otrzyma właściwą pomoc lub rozwiązanie ważne dla jego sprawy.

Wtedy do akcji może wkroczyć chatbot, który może „zaczepić” go na stronie e-sklepu i zapytać czy czegoś nie potrzebuje, np. porady związanej z konkretnymi zagadnieniami czy produktami. Chatbot może od razu mu zaproponować przejście do odpowiedniego poradnika, w którym będą umieszczone konkretne, często zadawane pytania i odpowiedzi. Może zachęcić klienta do wykonania konkretnej akcji, zaproponować rabat na określone produkty lub wskazać działy z wyprzedażami w sklepie. Jeśli klient będzie chciał porozmawiać z człowiekiem, czyli z obsługą sklepu, wtedy może zaproponować rozmowę z Tobą lub pracownikami obsługi – poprzez livechat, telefon, e-mail.

Czy wiesz, że takie zaangażowanie może zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym o ok. 30%? Nie wierzysz, sprawdź.

 

Co to są chatboty?

Ok, ale zastanawiasz się co to właściwie są te chatboty? Chatboty to forma konwersacyjnej interakcji człowieka z komputerami i oprogramowaniem sztucznej inteligencji (AI), która została zaprojektowana w takim sposób, aby replikować zachowania ludzkie, np. automatyzując odpowiedzi na powtarzalne pytania. Mówiąc krótko, chatbot to taki program komputerowy, który jest konsultantem, za pomocą którego możesz porozmawiać, uzyskać informacje, zamówić produkty czy usługę, rozwiązać jakiś problem związany z produktem, czy usługą.

Chatboty można zaprogramować w taki sposób, aby reagowały na proste zapytania lub odpowiedzi albo w taki sposób, aby prowadziły skomplikowane rozmowy na określone tematy, wszystko zależy od odpowiedniego oprogramowania i jego możliwości. Chatboty mogą różnić się zaawansowaniem funkcji, posiadając możliwość wyszukiwania informacji przy użyciu dopasowanych słów kluczowych, po możliwość aktywnego uczenia się, które zapewniają już konkretne odpowiedzi i dostosowane sugestie, na podstawie wcześniejszych rozmów.

Wiele branż korzysta już z chatbotów w celu usprawnienia i zautomatyzowania obsługi klienta w handlu elektronicznym – czyli w e-commerce.

 

Rodzaje chatbotów i ich możliwości

Ze względu na rodzaj zaprogramowania chatbotów, możemy określić ich zastosowanie. Oczywiście na dzień obecny jest wiele zaprogramowanych chatbotów, które potrafią wiele więcej, ale my skupimy się na tych najważniejszych, szczególnie ważnych dla branży e-commerce i dla e-biznesu.

  • Czatboty do obsługi klienta – są wykorzystywane przez wiele firm jako obsługa do pierwszego kontaktu z klientem. W prawie każdej branży firmy wykorzystują chatboty, aby pomóc klientom w łatwym poruszaniu się po stronach internetowych, aby odpowiadać na proste pytania i kierować użytkowników do odpowiednich kanałów kontaktowych.
  • Chatboty dla e-commerce – sklepy internetowe i dostawcy usług online, używają takich chatbotów jako dodatkowego kanału interakcji z klientami. Bot ma wtedy za zadanie prowadzić klientów przez procesy związane ze składaniem i realizacją zamówień, łącznie z finalną płatnością.
  • Chatboty wirtualnych asystentów – asystenci tacy jak Siri, Cortana i Alexa zyskali na popularności, ponieważ stali się bardziej dostępni i łatwiej można je włączyć do codziennego funkcjonowania. Obecnie używa się ich do szybkiego wyszukiwania informacji, planowania spotkań oraz interakcji z funkcjami inteligentnego domu.

 

Jak zacząć przygodę z chatbotem w swoim sklepie internetowym? Jak dodać chatbota na stronę internetową?

Poznałeś już wiele zalet oprogramowania chatbota i wiesz, że może zwiększyć zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów oraz przynieść większe przychody, zmniejszając przy tym wydatki związane z kosztami zatrudniania pracowników. Musisz wiedzieć, że technologia sztucznej inteligencji oraz oprogramowaniem chatbotów jest stosunkowo młoda, a także że wiele firm oferuje chatboty o różnych możliwościach.

Są oprogramowania chatów, które mają proste chatboty, umożliwiające dodawanie wyzwalaczy stosunkowo prostych, jak i są chaty bardzo zaawansowane, które oferują wiele poziomów różnych rozwiązań oraz programowania botów.

Wiele z popularnych serwisów oferujących chaty i chatboty, proponują możliwość darmowego przetestowania usługi. W tym okresie możesz dodać kod chatbota to swojego sklepu internetowego lub strony WWW, sprawdzając możliwości i oferowane funkcje. Są serwisy, które oferują usługę darmowego korzystania z chatu i chatbotów, ale często wtedy usługa posiada wiele ograniczeń. Poniżej postaramy się przedstawić kilka serwisów, które oferują ciekawe usługi chatbota.

Chciałbyś skorzystać z możliwości jakie oferują chatboty? Nie ma problemu, czytaj dalej, dodaj go samemu lub skorzystaj z naszej oferty.

 

 

 

Najlepsze serwisy oferujące chatbota

Zobacz serwisy, które możemy Ci polecić w celu utworzenia i dodania chatbota na stronę Twojego sklepu internetowego lub stronę WWW:

 

 

  • Intercom.com – użyj Interkomu, aby stymulować wzrost na każdym etapie cyklu życia klienta – tak reklamuje firma Intercom.com.

 

  • Ka2bots.ai – pierwsze boty, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu realnie odciążają Contact Center – wg. firmy Ka2bots.ai

 

  • Mindbehind.com/pl/ – zbuduj chatbota bez kodowania, MindBehind gwarantuje idealne zarządzanie konwersacjami Twojego chatbota – reklamuje MindBehind.

 

  • InteliWISE – pomaga ambitnym markom wdrażać Inteligentną Automatyzację. Tnie koszty, zwiększa konwersje i efektywność, przyspiesza cyfryzację procesów w przedsiębiorstwach, dzięki przetestowanym rozwiązaniom typu Conversational AI.

 

  • LiveChat.com – LiveChat to platforma obsługi klienta 360 °, która automatyzuje pracę i zwiększa sprzedaż. Zaproponuj swój produkt lub usługę bezpośrednio poprzez chat. Ustaw i śledź cele sprzedaży. Kontaktuj się z gośćmi bezpośrednio przez stronę i nie pozwól im odejść bez zakupów.

 

  • Tawk.to – całkowicie darmowy chatbot, prosty i funkcjonalny. Dzięki niemu możesz monitorować na bieżąco ruch na stronie e-sklepu, zachęcać do zaprogramowanych wcześniej akcji, pomagać i doradzać swoim klientom. Usługą możesz zarządzać za pomocą panelu w przeglądarce internetowej lub za pomocą darmowej aplikacji mobilnej – bezpośrednio z Twojego telefonu. Dodaj chatbota Tawk do swojego sklepu internetowego samemu, lub zleć to nam – dodamy i zaprojektujemy podstawowe ustawienia chatbota.

 

 

 

Jak dodać chatbota do sklepu internetowego lub strony WWW?

Aby dodać okno chatbota do na stronę e-sklepu, wystarczy zarejestrować się w wybranym serwisie oferującym usługę chatbota. Przeważnie można przetestować usługę za darmo przez określony czas. Po zarejestrowaniu się w danym serwisie, należy pobrać kod do wstawiania na stronę. W sklepach internetowych na oprogramowaniu sStore można w łatwy sposób dodać taki kod, poprzez panel administracyjny sklepu i „Narzędzia webmastera > Dodatkowy kod javascript w sekcji HEAD

 

Następnie należy skonfigurować ustawienia w serwisie oferującym usługę: ustawić okno chatu, ustawić swoje konto, dodać współpracowników, ustawić boty i sposób ich działania. Potem można pobrać aplikację na telefon i ustawić połączenie ze swoim kontem. I to wszystko, od teraz możesz usprawnić obsługę na stronie swojego sklepu internetowego i liczyć na większe przychody oraz większe zyski!

 

 

 

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego?

Chcesz założyć nowoczesny e-sklep wykorzystujący Omnichannel?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i wypróbuj go za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla niego?

Możesz wybrać darmowy szablon i dostosować go do swoich potrzeb, lub możesz zlecić nam zaprojektowanie nowoczesnego szablonu RWD.

Zespół profesjonalnych grafików zbuduje e-sklep lub e-pasaż, zgodnie z Twoimi wytycznymi! Sprawdź naszą ofertę.

 

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »