NOWE TECHNOLOGIE W E-BIZNESIE I W E-COMMERCE W 2020 ROKU

NOWE TECHNOLOGIE W E-BIZNESIE I W E-COMMERCE W 2020 ROKU

 

Jeżeli szukasz nowych rozwiązań dla swojej firmy aby usprawnić sprzedaż i zwiększyć jej wydajność, a jednocześnie chcesz obniżyć koszty, musisz wiedzieć, że nie jesteś sam w tych poszukiwaniach. Próba osiągnięcia sukcesu i wyprzedzenia konkurencji jest wyzwaniem dla właścicieli małych firm, średnich a nawet tych dużych, niezależnie od miejsca ich działania oraz kraju.

Małe i średnie firmy (MŚP) przeważnie mają większe trudności z pozyskaniem nowych klientów niż te większe, dlatego tym bardziej powinny wykorzystywać najnowsze technologie w swoim biznesie, aby rozwiązywać przeszkody i zwiększać wydajność.

Nie tak dawno temu, niektóre technologie, takie jak boty Messenger i oprogramowanie sprzedażowe, były dostępne tylko dla dużych korporacji o ogromnych budżetach. Dzisiaj technologia stosowana w biznesie jest dostępna dla wszystkich i może pomóc mniejszym firmom konkurować z dużymi korporacjami.

 

Dlaczego firmy powinny podążać za nowymi trendami technologicznymi

Wielu właścicieli mniejszych firm zgodziłoby się z twierdzeniem, że prowadzenie własnej firmy jest trudne, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdzie wszystkie koszty działalności tak drastycznie rosną – koszty energii, pracowników, podatki itd. Właściciele tych biznesów cały czas muszą myśleć o pozyskiwaniu nowych klientów, planowaniu inwestycji, rozwiązywaniu problemów związanych z przepływami środków pieniężnych. Do tego trzeba dodać kluczowe czynniki: promowanie swojej marki, dbanie o zadowolenie obecnych klientów lub zatrudnienie specjalistycznego personelu, niezbędnego dla danej branży.

Aby firma wypracowała zadowalający zysk, trzeba ją utrzymywać na odpowiednim poziomie biznesowym, a czasami może to być podobne do bitwy o przetrwanie. Przydałoby się wtedy aby firma miała przewagę nad konkurencją, a w tym mogą pomóc właśnie nowe technologie biznesowe. Nowe technologie mogą pomóc mniejszym firmom dotrzymywać kroku, a nawet wyprzedzić, ich większych konkurentów.

Poniżej przedstawimy Ci kilka z pojawiających się technologii, które mogą mieć znaczące zastosowanie w Twojej firmie. Aby zrozumieć ich wpływ na Twój biznes, wyobraź sobie, w jaki sposób mógłbyś z nich korzystać, oraz które problemy mogłyby one rozwiązać? Niektóre z tych rozwiązań nie są całkowicie nowe, ale sekret tkwi w tym, że w ostatnim czasie bardzo ewoluowały.

 

Facebook Messenger bot

Możliwe, że już używasz boty Facebook Messengera w różnych aplikacjach AI w codziennej pracy. Dlaczego więc boty Messengera pojawiają się w tym artykule jako nowe technologie? Bo znacznie ewoluowały. Jak powiedział w 2018 roku Giuseppe Licari, założyciel GreenJinn, sztuczna inteligencja w najbliższym czasie „stanie się… jednym z najbardziej ekscytujących i bezprecedensowych momentów w historii rozwoju technologicznego”. Boty napędzane sztuczną technologią AI rozwijają się w zawrotnym tempie i potrafią coraz więcej. Coraz częściej takie boty zastępują już proste czynności wykonywane wcześniej przez ludzi – automatyczne odpowiedzi na stronach internetowych, sekretarki na infoliniach, itd.

Prawie wszystkie nowe technologie w biznesie opierają się na jakiejś formie AI. Za każdym razem, gdy oprogramowanie komputerowe angażuje się w działania podobne do ludzkich, takie jak uczenie się lub rozwiązywanie problemów, korzysta z technologi AI.

Coraz więcej firm korzysta już z  botów Messengera, dodając je do obsługi klienta i wsparcia wirtualnego asystenta klienta (VCA). Niektórzy korzystają z technologii botów we wszystkich kanałach, które rewolucjonizują świat biznesu i e-biznesu. Korzystanie z aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Facebook Messenger, WhatsApp i SMS, gwałtownie rośnie a tendencje te będą cały czas się zwiększały.

Eksperci z dziedziny nowych technologi, e-biznesu, e-commerce, twierdzą, że w najbliższych latach większość interakcji z klientami będzie zastępowana przez boty AI, czyli bez udziału człowieka. Boty Messenger są w stanie zaoferować znacznie więcej niż tylko odpowiadanie na pytania klientów. Mogą zbierać informacje o użytkowniku, organizować spotkania, redukować koszty ogólne i wykonywać inne zadania biznesowe.

Dla Twojej firmy boty Messenger mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, poprzez automatyzację obsługi klienta i pozyskiwanie potencjalnych nowych klientów. Zmniejszają również zapotrzebowanie na personel, oszczędzając tym samym pieniądze, a zyskując dodatkowo większą dostępność dla klientów.

 

 

 

Przetwarzanie języka naturalnego (NLP)

Wirtualny i interaktywny agent, jest obecnie coraz popularniejszy w nowoczesnych firmach, ale mowa jaką się posługuje nie należy jeszcze do najdoskonalszych. Z łatwością rozpoznamy w słuchawce telefonu, że nie rozmawiamy z człowiekiem lecz z wirtualnym asystentem. I tutaj własnie pojawia się technologia przetwarzanie języka naturalnego (NLP), która ma na celu udoskonalić tą mowę, aby była nie do odróżniania od mowy ludzkiej.
Firmy technologiczne przetwarzają mnóstwo ilości danych z dokumentów produktowych, kampanii marketingowych i cenników. Technologia NLP wydobywa te informacje tekstowe, znajdując w nich trendy i podobieństwa w danych. Następnie dodaje kontekst do interakcji z klientami poprzez zrozumienie emocjonalnego tonu w tekście.

Coraz więcej firm na całym świecie wykorzystuje możliwości NLP, wykorzystując tę technologię do:

– Operacji Call Center – kontakt z klientami i obsługa głosu z zamianą na tekst, uczenia maszynowego, szybkiej odpowiedzi na kluczowe pytania klientów;
– Analizy popularności danej marki – poznawania opinii o marce z postów w serwisach społecznościowych, analiz i identyfikacji w dokumentach tekstowych;
– Rekrutacji – jako podstawowy czynnik dla ukierunkowania systemów selekcji i rekrutacji przyszłych pracowników.

Wykorzystanie technologii NLP w Twojej firmie może zwiększyć zadowolenie klientów, pomóc w znalezieniu wykwalifikowanego personelu, rozwinąć markę i przyciągnąć nowych klientów. Niewątpliwym atutem jest również to, że Twój bot będzie miał cechy coraz bardziej ludzkie, ale będzie bardziej odporny na różne nastroje i emocje klientów – a wiadomo, że bywają klienci, którzy potrafią wyprowadzić każdego pracownika z równowagi psychicznej, ale Twój bot będzie miał zawsze nieograniczone pokłady cierpliwości. A kiedy Twoi klienci będą dobrze zrozumiani i wspaniale obsłużeni, będą bardziej skłonni do zakupów!

 

Przetwarzanie danych i oprogramowanie w chmurze

Za każdym razem, gdy korzystamy z Internetu, korzystamy z usług w chmurze. Firmom zajęło sporo czasu przestawienie swoich systemów i wewnętrznego zarządzania danymi na chmurę, ale zmiany te wyszły wszystkim na dobre.

Małe i średnie firmy zdają sobie sprawę, że mogą obecnie korzystać w prosty sposób z oprogramowania w chmurze, dzięki któremu mają większą swobodę i nie są uzależnieni od sprzętów komputerowych i ich awaryjności. Następnymi plusami takiego rozwiązania są: obniżenie kosztów, elastyczność, poprawa jakości obsługi klienta i wiele innych.

Typowymi przykładami są usługi Google Gmail i Dysk Google, które są dostępne w dowolnym miejscu i czasie, na prawie każdym urządzeniu podłączonym do internetu. Chmura jest dla nas dostępna zawsze, a kopia bezpieczeństwa, wszystkiego czego tam przetwarzamy, jest tworzona w chmurze, z której możesz korzystać zawsze – dzięki temu masz pewność, że Twoje dane nigdy nie zostaną utracone w wyniku uszkodzenia dysku lub utraty sprzętu na wskutek kradzieży.

Sklepy internetowe również są dobrym przykładem na przetwarzanie danych i korzystanie z oprogramowania w chmurze. Właściciele e-sklepów korzystają z oprogramowania, które jest instalowane na serwerze (w chmurze), a klienci mogą online przeglądać oferty i dokonywać zakupów w dowolnej chwili i dowolnym czasie.

Przetwarzanie danych w chmurze i korzystanie z oprogramowania w chmurze, będzie bardzo opłacalne dla Twojej firmy,  bo przyczyni się do zmniejszenia wydatków oraz zwiększy jej wydajność. Projekty biznesowe mogą być edytowane i modyfikowane w czasie rzeczywistym, przez pracowników w dowolnym miejscu i czasie. Takie podejście może pomóc obniżyć koszty i zwiększyć efektywność pracy!

 

Internet rzeczy (IoT) – internet danych

Rynek Internetu Rzeczy obejmuje oprogramowanie, sprzęt, integrację systemów oraz usługi danych i telekomunikacji. Według dużych potentatów technologicznych, większość dużych firm będzie korzystać z Internetu Rzeczy w najbliższych latach. Prognozowane wydatki użytkowników końcowych na rozwiązania IoT na całym świecie, są bardzo wysokie, a cały rynek może osiągnąć poziom ponad  1 600 mld USD.

Cały czas generujemy różnego rodzaju dane, począwszy od codziennego jedzenia, wykonywania ulubionych rzeczy, zajmowania się swoim hobby, wyjazdu na wakacje, robienia zakupów, itd. Wszystkie te informacje składają się na gigantyczny Internet Rzeczy (IoT), równoległy wszechświat, do którego trafiają Twoje dane. Tutaj są analizowane, porównywane, przechowywane, zwracane i udostępniane niezliczonym zainteresowanym stronom, które w większości korzystają z nich, aby pomóc nam w codziennym życiu. Firmy mogą korzystać z tych informacji, aby dostarczać lepsze produkty i usługi.

Mówiąc o rozwoju Internetu Rzeczy, mówimy również o fali innowacji wykorzystujących sieć inteligentnych przedmiotów, której istotą jest nie tylko zaspokajanie znanych dzisiaj potrzeb. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej „rewolucji internetowej”, mamy również do czynienia z kreowaniem nowych obszarów zastosowań, nieoczekiwanych zachowań konsumenckich i nowych modeli biznesowych. Jest to z pewnością obszar ogromnych szans.

Urządzenia IoT mogą rejestrować i przesyłać dane, monitorować kluczowe procesy w Twojej firmie i poprawiać jej wydajność oraz eliminować podejmowanie złych decyzji. Dzięki tej technologi firmy mają większą wiedzę o swoich klientach i nie muszą już polegać tylko na swoich założeniach!

 

 

 

Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona – VR i AR

Dzięki rozwojowi gier mamy technologie zestawów słuchawkowych rzeczywistości wirtualnej i aplikacji rzeczywistości rozszerzonej. Te najnowocześniejsze technologie mogą przekształcić komunikację biznesową, ale prawdziwą specjalnością będzie zastosowanie ich dla biznesu i runku konsumpcyjnego. Dzięki okularom VR, będziemy mogli przejść się wirtualnie po domu lub mieszkaniu, którego będziemy mieli zamiar kupić.

Szkolenia i instruktaże dla klientów oraz pracowników firm otrzymają nowy wymiar, niedostępny  dotychczas, dzięki wykorzystaniu AR i VR. Ta technologia pobudzi wyobraźnię oraz pomoże Twojej firmie w interakcji z klientami. Środowisko wirtualne umożliwi klientom nawiązywanie silnych więzi z produktem lub usługą, co zwiększy prawdopodobieństwo ich zakupu.

Technologie VR i AR mogą być Twoją tajną bronią w walce o nowych klientów i dać Ci przewagę nad konkurencją. Technologie VR i AR mogą również personalizować doświadczenie pracowników podczas zatrudniania i ich szkolenia, co oczywiście przełoży się na zwiększenie wydajności i obniżenia kosztów HR.

Firmy na całym świecie odczuwają już wpływ nowych technologii na swoje biznesy, a produkty nowej technologii biznesowej zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ułatwić rozwój firm dla każdej branży. Tylko od Ciebie zależy, które z tych nowych technologii wprowadzisz do swojego biznesu!

 

 

Jak korzystać z nowych technologi na stronie sklepu internetowego lub stronie WWW?

Małych firmy często nie stać na utrzymywanie własnego działu marketingowego ani specjalistów ds. obsługi klienta, jednak obecnie nie jest to czynnikiem niezbędnym. Aby rozwijać się i konkurować z większymi przedsiębiorstwami, niezbędne jest szukanie rozwiązań z zakresu nowych technologii.

Największych hitem technologicznym w ostatnim czasie, wykorzystywanym dla aktywnej interakcji z klientami w witrynie internetowej są chatboty, które zostały już docenione przez wiele firm i znajdują zastosowanie w coraz większej ilości stron e-sklepów oraz stron WWW.

 

 

 

 

Przenieś swoją firmę na wyższy poziom i zacznij korzystać z chatów, dodaj chatbot do swojej strony www lub do sklepu internetowego!

 

 

 

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego?

Chcesz założyć nowoczesny e-sklep wykorzystujący Omnichannel?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i wypróbuj go za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla niego?

Możesz wybrać darmowy szablon i dostosować go do swoich potrzeb, lub możesz zlecić nam zaprojektowanie nowoczesnego szablonu RWD.

Zespół profesjonalnych grafików zbuduje e-sklep lub e-pasaż, zgodnie z Twoimi wytycznymi! Sprawdź naszą ofertę.

 

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »