Promowanie e-sklepu w porównywarce cen internetowych oraz pasażach internetowych
Porównywarki cen oraz pasaże internetowe to serwisy prezentujące produkty znajdujące się w sklepach internetowych. Porównywarki dodatkowo mają funkcje porównywania cen konkretnych ofert produktowych.
Coraz częściej Internauci korzystają z tego typu serwisów do poszukiwania e-sklepów, które sprzedają interesujące ich asortymenty, niekoniecznie po najniższej cenie. Oprócz ceny ważny jest też profesjonalizm, jakość obsługi, szybkość dostawy, gwarancja oraz wypracowana dobra opinia, jako zaufanego sprzedawcy.
Jak pokazują różne badania rynku e-commerce, w tym badanie Gemius z 2015 roku, z porównywarek cen korzysta około 40% e-klientów. Porównywarki cen i pasaże internetowe są także jednym z głównych źródeł konwersji w sklepach internetowych, dlatego warto zadbać o to aby e-sklep pokazywał swoją ofertę w tych serwisach.
Obecność w porównywarce cen lub pasażu to nie tylko źródło konwersji, lecz także metoda na wypromowanie e-sklepu i jego marki, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży w przyszłości.
.
Dziś walka za pomocą samej ceny to stanowczo za mało, ponieważ ogromną rolę w procesie decyzyjnym odgrywa jakość obsługi klienta, szybkość dostawy oraz poczucie bezpieczeństwa zakupów – w Internecie nie brakuje fałszywych sklepów, które działają tylko po to aby przyjmować kasę i nie realizować zamówień. Dlatego porównywarki cen jak i pasaże internetowe wdrażają w coraz większym stopniu narzędzia mające na celu budowanie i umacnianie marki e-sklepu jako godnego zaufania i spełniającego oczekiwania e-klienta w kwestii realizacji zamówień.
Jak pokazują badania, między innymi TNS Polska, większość internautów (96%) zaznacza, że przywiązują wagę do tego, czy miejsca, w których dokonują zakupów są bezpieczne. Porównywarki cen i e-pasaże gromadzą opinie klientów i oznaczają współpracujące z nimi sklepy certyfikatami bezpieczeństwa.
Większość popularnych porównywarek cen oferuje promocję w swoim serwisie za opłatą w modelu CPC (Cost Per Click) – rozliczanie na podstawie klików. Średni koszt za kilka – w zależności od wybranej kategorii – wynosi w Ceneo.pl ok 40 gr, zgodnie z cennikiem http://dlasklepow.ceneo.pl/modele-wspolpracy/ .
Są też porównywarki cen, które oferują tańszą alternatywę i mają opłaty abonamentowe, dzięki którym taka promocja znacznie taniej będzie Cię kosztować. Przy opłatach abonamentowych nigdy nie zaskoczą Cię wysokie koszty promocji sklepu, które mogą wystąpić w innych porównywarkach cen, w których rozliczasz się za kilka. Np. porównywarka cen e-ceny.pl oferuje skuteczną promocję w swoim serwisie w niskich opłatach abonamentowych – bez limitu produktów oraz bez limitu przekierowań! Posiadasz 1000, 5000 czy 50 000 produktów, abonament zawsze wynosi tyle samo. Dla e-ceny.pl nie ma znaczenia czy do Twojego e-sklepu trafi tysiąc czy sto tysięcy kupujących, cena zawsze będzie taka sama.
.
Jeżeli jesteś zainteresowany promocją swojego e-sklepu w porównywarce e-ceny.pl, dodaj e-sklep do porównywarki już teraz