sklep_internetowy_reklama_sklepu2

Jak uzyskać pierwszą sprzedaż w sklepie internetowym

Założyłeś własny sklep internetowy, zastanawiasz się w jaki sposób uzyskać pierwszą sprzedaż?

Postaramy się podpowiedzieć jak to zrobić.

W jaki sposób założyć własny sklep internetowy pisaliśmy w naszym poradniku na stronie https://blog.sstore.pl/sklep-internetowy-jak-zalozyc/. Prawdopodobnie masz już założony swój e-sklep, więc pora aby zaczął sprzedawać i zarabiać dla Ciebie.

Teraz masz możliwość sprzedawania online oraz dotarcia do ogromnej rzeszy nowych klientów. Niezależnie od tego, czy masz zupełnie nową firmę, czy już istniejącą, która właśnie uruchomiła nowy e-sklep, uzyskanie kilku pierwszych sprzedaży może być bardzo motywujące do dalszej pracy.
Istniejące firmy, które rozszerzyły swą działalność w Internecie, wykorzystując go jako dodatkową platformę sprzedaży, będą miały łatwiej niż rozpoczynające swój pierwszy biznes.
Dlatego, że mają już stałych klientów zaznajomionych z ich marką. W większości przypadków będą musieli tylko poinformować swoich klientów, że zaczęli sprzedawać także online i pierwsza sprzedaż w ich e-sklepie nastąpi niebawem. Oni też wiedzą, że sukces będzie następował pewnymi krokami wystarczy, że będą do tego cały czas dążyć.

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego? Uruchom go dzięki platformie SKLEPYWWW.PL – wypróbuj do 30 dni za darmo i bez zobowiązań!

Mając to wszystko na uwadze, ten przewodnik kierujemy głównie dla tych startupów i firm, które właśnie uruchomiły swój pierwszy sklep internetowy, swój pierwszy e-biznes.

Może masz już swoją stronę internetową, a teraz dodałeś do niej moduł sklepu internetowego, niezależnie od sytuacji, ten przewodnik jest dla każdego, którego celem jest zwiększenie liczby konwersji w e-sklepie, ostatecznie generując większą sprzedaż.
Gdy już zdobędziesz swoją pierwszą sprzedaż, inni będą ją powiększać. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci pójść w branży e-commerce we właściwym kierunku.

 

Uruchom swojego bloga

Istnieje duża różnica między ruchem na stronie a sprzedażą. Być może zauważyłeś, że we wczesnych godzinach dnia, w Twoim sklepie często jest pewien ruch. I to dobrze, ale problem w tym, że nikt niczego nie kupuje. Nie martw się, to tylko gra liczb i statystyk, bo żadna strona nie ma 100% współczynnika konwersji.
Ale jedno jest pewne, bo im większy ruch będzie prowadzić do Twojej strony, tym większe będą Twoje szanse na sprzedaż. Chodzi o zrozumienie lejka konwersji klienta – (po angielsku funnel) to ścieżka, po której przechodzi Twój przyszły klient od momentu gdy jeszcze nic nie wie o Twoim sklepie, do momentu, gdy zostaje płacącym za zakupy klientem (a może również lojalnie powracającym).
Góry lejka  to etap świadomości a posty na blogu pomagają w budowaniu świadomości marki i generują większy ruch na stronie sklepu internetowego.

Dlatego pisanie na blogu jest absolutnie niezbędne dla każdego sklepu online.
Pomyśl o tym w inny sposób. Czy produkty, które sprzedajesz są na tyle ważne, aby ludzie codziennie je kupowali? Prawdopodobnie nie.
Ale Twój blog da internautom powód do regularnego odwiedzania Twojej strony sklepu, nawet jeśli nie planowali niczego w nim kupować.
Blogowanie poprawia również ranking wyszukiwania organicznego, bo gdy konsumenci poszukują produktów w wyszukiwarce internetowej, np. w Google, Twoja strona będzie miała większą szansę na bycie bardziej zauważoną.
Twój blog może również służyć jako kanał promocji produktów – dodawaj do swoich postów wszystko, co sprzedajesz i dodaj hiperłącza (linki) do strony e-sklepu, na którym można kupić te produkty! To na pewno poskutkuje!

Uruchom własnego bloga dzięki strona24.pl i zwiększ ruch na stronie sklepu.

 

Stwórz profile firmowe w mediach społecznościowych

Profile firmowe w serwisach społecznościowych powinny być uruchomione na samym początku, jeszcze przed utworzeniem sklepu internetowego, bo są bardzo ważnym kanałem marketingowym dla Twojej firmy.
Ale jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś do zrób to od razu, nie czekaj ani chwili dłużej! Załóż konta na najpopularniejszych serwisach społecznościowych, takich jak:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
  • Youtube

Powinieneś mieć aktywne profile na wszystkich tych serwisach. Spróbuj zorientować się, które serwisy najlepiej pasują do Twojej branży i określ najpierw priorytety Twoich działań.
Po utworzeniu profili społecznościowych możesz wykorzystać je w pierwszej kolejności do uzyskania pierwszej sprzedaży w swoim e-sklepie. Możesz założyć Sklep na Facebooku i kierować użytkowników do zakupów w Twoim sklepie internetowym – jak to zrobić opisaliśmy w tym artykule – https://blog.sstore.pl/sklep-na-facebooku-jak-zalozyc-nowy-sklep-na-facebooku-2019/. 

Instagram, będący jednym z najbardziej popularnych mediów społecznościowych, stanowić może milowy krok i jednocześnie ewolucyjny kanał social mediów wykorzystywany w funkcjonowaniu Twojego sklepu internetowego. Stereotypowe refleksje wiążące go jedynie z branżą fashion, to już obecnie archaizm! Przeczytaj cały artykuł na temat „Sklep internetowy a Instagram – Zakupy na Instagramie„.

Spróbuj zwiększyć liczbę swoich zwolenników i stwórz lepszą świadomość firmy.
Poprowadź ruch do swojej strony sklepu za pośrednictwem tych świetnych kanałów marketingowych, które wykorzystuje z sukcesem może Twoja konkurencja – bądź od niej lepszy i zrób to lepiej. Przy aktywnej obecności w mediach społecznościowych otworzą się dla Ciebie drzwi do dodatkowych możliwości marketingowych, a tego potrzebujesz na początku najbardziej!

 

 

Oferuj rabaty dla klientów

Jako nowa firma w e-biznesie nie masz jeszcze odpowiedniej reputacji i zaufania konsumentów, więc powinieneś zdobyć je za pomocą pewnych sztuczek.
Bo dlaczego ktoś powinien zostać pierwszą osobą, która kupi coś w Twoim sklepie internetowym?
Klienci nie widzą w Internecie żadnych opinii o Twoim e-sklepie, dodanych przez innych klientów, ponieważ ich nie ma, nikt jeszcze nie robił zakupów w nim. Trudno więc uzasadnić robienie zakupów w sklepie, który nie ma reputacji i każdy się boi, czy zostanie dobrze obsłużony lub czy nie zostanie oszukany.
Tak długo, jak to tylko możliwe z Twojej strony, zalecamy obniżanie cen w początkowym etapie działalności sklepu.
Wiemy, że niektóre firmy nie muszą się martwić o sprzedaż bo są dobrze znane konsumentom, ale aby ludzie poznali Twoją firmę oraz aby Twój sklep zaczął sprzedawać, musisz wdrożyć pewną strategię.

Oto co proponujemy Ci do rozważenia, to oferowanie kodów rabatowych, by zwiększyć szanse na pierwszą sprzedaż, by rozkręcić sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Ludzie lubią kupować oferty w dobrych cenach, szczególnie w super okazjach. Tak więc wyceń swoje produkty trochę drożej, od cen początkowo planowanych, aby uzyskać odpowiedni zysk dając rabaty klientom.
Chcesz sprzedać produkt za 99 zł? To proste, zmień cenę na 129 zł i daj odpowiedni rabat, sprzedając produkt finalnie za 99 zł!
To stara i często stosowana przez większość firm sztuczka marketingowa!

Załóż własny e-sklep z możliwością oferowania kuponów rabatowych i promocji. Przetestuj za darmo do 30 dni i bez zobowiązań!

 

 

 

Zbuduj dobrą listę subskrybentów e-mail

E-mail marketing  – przeczytaj koniecznie o tym osobny artykuł – może być też Twoją strategią na pierwszą sprzedaż jak i na podtrzymanie dobrej komunikacji z klientami, zachęcając ich do dalszych zakupów. Jeśli właśnie uruchomiłeś swój sklep internetowy, prawdopodobnie nie masz jeszcze aktywnej listy subskrybentów e-mail. Zanim zaczniesz skupiać się na pierwszej sprzedaży, powinieneś dowiedzieć się, jak zbudować pierwszą listę subskrybentów e-mail od podstaw .

Nikt nie lubi  rozpoczynać od zera, ale Ty musisz to zrobić, bo nie masz wyjścia, chcesz zacząć sprzedawać.
Wiemy, co niektórzy z Was mogą pomyśleć. Po co skupiać się na budowaniu listy subskrybentów e-mail, zamiast pracować nad rozpoczęciem sprzedaży w inny sposób?
To jest bardzo proste. Twoja lista adresów e-mail ułatwi Ci generowanie sprzedaży, bo e-mail marketing to jedna z lepszych taktyk marketingowych, która napędza zarówno pozyskiwanie klientów, jak i ich utrzymywanie, wynika to z niedawnej ankiety przeprowadzonej wśród sprzedawców internetowych.

Oznacza to, że Twoja lista subskrybentów e-mail nie tylko pomoże Ci w osiągnięciu pierwszej sprzedaży, ale także zwiększy szanse, że Ci klienci będą nadal kupować w przyszłości.
To dlatego, że gdy konsumenci zarejestrują się w Twoim sklepie internetowym, zaznaczą opcję aby otrzymywać e-maile z nowościami ze sklepu, znaczy to, że są już zainteresowani Twoją ofertą i produktami.
Nawet jeżeli jeszcze nic nie kupili, możesz być pewny, że to wkrótce zrobią i możesz próbować zachęcać ich do zakupów. Utwórz aktywne kampanie drip marketing z wykorzystaniem autoresponderów,  zaczynając od wiadomości powitalnej ze sklepu. Zrób tak również z promocyjnymi wiadomościami e-mail wysyłanymi ze sklepu internetowego.
Masz bezpośredni dostęp do skrzynek odbiorczych subskrybentów, więc skorzystaj z tego, ale nie wysyłaj zbyt wiele wiadomości lub spamu, bo nikt tego nie lubi!
Klienci nie mogą codziennie odwiedzać Twojej strony sklepu, ale na pewno sprawdzą Twoje e-maile. Zaoferuj im zniżkę, rabat, promocję.

Zobacz jak stworzyć i wysyłać skuteczne kampanie – jak działa e-mail marketing.

 

 




 

Stwórz sprzedaż dla potencjalnych klientów B2B

Zbyt często firmy skupiają się wyłącznie na sprzedaży bezpośredniej, oferując do sprzedaży pojedyncze produkty. Nie ma nic złego w tej strategii, bo sprzedając pojedyncze produkty można uzyskać większą marżę, ale nie oznacza to, że należy całkowicie odrzucić pomysł sprzedawania produktów dla innych firm w większych ilościach.
Rozważ sprzedaż swoich produktów po cenach hurtowych sprzedawcom detalicznym, sprzedaż większych ilości z mniejszą marżą, co finalnie spowoduje, że wygenerujesz większe zyski.
Załóżmy na przykład, że masz zupełnie nową firmę sprzedającą online, która sprzedaje jakieś produkty i nie ma żadnych fizycznych placówek.
Aby Twoje produkty stały się bardziej rozpoznawalne, aby więcej sprzedawać, możesz dotrzeć do lokalnych, krajowych i międzynarodowych sprzedawców detalicznych. Spróbuj dotrzeć ze swoimi produktami do innych sklepów.
Oczywiście, nie uzyskasz tak dużej prowizji niż gdybyś sprzedawał samemu w detalu, ale ogólnie sprzedasz więcej i zarobisz więcej.
Gdy jakiś produkt zacznie sprzedawać się w jednym sklepie, inni sprzedawcy również będą go chcieli zamówić u Ciebie. Gdy produkty staną się bardziej rozpoznawalne, konsumenci częściej będą go szukać w Internecie i prawdopodobnie znajdą Twój sklep internetowy.

Załóż własną hurtownię B2B online. Przetestuj bezpłatnie do 30 dni, bez zobowiązań!

 

 

 

Nawiąż współpracę ze znanymi blogerami i youtuberami

Marketing wpływu (z ang. Influencer Marketing) należy do najbardziej chwytliwych i bardzo głośnych tematów branży internetowej. Wpływ popularnych i szanowanych osób na decyzje innych to zjawisko znane od niepamiętnych czasów. Dziś wykorzystuje się je w walce o uwagę i zainteresowanie odbiorców, bo marketing wpływu staje się praktycznym narzędziem ludzi biznesu, po które sięga się coraz częściej. Obecnie coraz więcej firm zaprasza do współpracy wpływowe osoby (tzw. influencerów), którzy biorą udział w wielu działaniach biznesowych, a w szczególności marketingowych. Influencerzy uczestniczą we wprowadzaniu nowych produktów na rynek, popularyzują marki oraz rozpowszechniają informacje na temat firm – pisząc na blogach, kręcąc filmy i udostępniając je na Youtubie. 

Praca z influencerami jest korzystna, ponieważ stawki za ich usługi nie są wysokie, biorąc pod uwagę  wskaźniki zaangażowania i efekty końcowe.
Bo gdy jesteś nowym biznesmenem musisz liczyć się z kosztami, nie możesz przesadzać z nadmiernymi wydatkami, mając ograniczony budżet. 
Jednak bez sprzedaży w sklepie internetowym nie będziesz w stanie przetrwać, nie zarobisz na koszty utrzymania sklepu i firmy.

Przed wysłaniem produktu do testowania lub przed nawiązaniem współpracy, z którymś influencerem, musisz mieć pewność, że osoby te będą pasowały do grupy docelowej i strategii Twojej marki.

 

 

 

Stwórz prosty, ale piękny projekt sklepu internetowego

Proste strony internetowe mają wyższy współczynnik konwersji od tych bardzo rozbudowanych. Spójrz na stronę swojego sklepu internetowego oczami klienta i zadaj sobie pytania. Czy Twoja strona sklepu podoba się Tobie, czy jest prosta w obsłudze, czy chciałbyś tutaj robić zakupy?
Jeżeli sprzedajesz bardzo dużo produktów, postaraj się aby były dobrze i prawidłowo przypisane do odpowiednich kategorii. Postaraj się aby na stronie głównej nie było za wiele załączonych modułów, niepotrzebnych elementów, reklam. 
Nie zapomnij o załączeniu wyszukiwarki produktów i opcje menu, ułatwiających nawigację na stronie. Zdjęcia produktów są jedną z najważniejszych rzeczy na stronie sklepu, muszą być jak najlepszej jakości i powinny pokazywać przedmiot z każdej perspektywy. Jednak musisz wiedzieć aby nie dodawać dużych zdjęć do produktów, bo będzie to spowalniało ładowanie się strony sklepu – zdjęcia nie powinny przekraczać 1 MB – w tym artykule opisaliśmy jak zrobić profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego.
Prosta konstrukcja strony przekłada się na szybsze ładownie się strony, dzięki czemu mniej osób opuści witrynę a Ty zwiększysz szanse na sprzedaż produktów.

Ważne jest również, aby strona sklepu internetowego była responsywna – RWD – aby dopasowywała się do każdego urządzenia, szczególnie aby wyglądała dobrze na urządzeniach mobilnych (telefonach komórkowych, tabletach). Wyszukiwarka Google słabiej pozycjonuje na urządzeniach mobilnych sklepy internetowe i strony, które nie posiadają wersji mobilnych. Faktem jest też to, że coraz więcej użytkowników Internetu odwiedza sklepy internetowe i strony www z urządzeń mobilnych. Technologie mobilne zmieniają cały czas nasz świat. Obecnie prawie każdy ma przy sobie smartfona, którego coraz częściej używa do komunikacji z innymi, wyszukiwania informacji w Internecie i zakupów. Nie pozwól aby Twój e-sklep tracił okazję sprzedaży tylko dlatego, że nie ma szablonu responsywnego.

Zamów indywidualny i responsywny projekt graficzny dla swojego sklepu internetowego, wyróżnij się na tle konkurencji!

 

 

Przekaż produkty do testowania, daj je w prezencie

Już wyjaśniamy, co mamy tutaj na myśli. Nie chodzi o to abyś dawał wszystkim produkty do testowania lub za darmo, lecz musi to być przemyślana strategia.
Mając swoje profile firmowe w mediach społecznościowych, możesz ich używać do organizowania różnych konkursów oraz promocji.
Zwycięzcy tych konkursów mogą otrzymać od Ciebie jakieś drobne produkty. Taka strategia pomoże Ci w szybkiej reklamie Twojego sklepu, ludzie lubią dostawać coś za darmo! Na pewno wielu ludzi będzie informowało swoich znajomych o tym, a Twój sklep internetowy zyska popularność. 

Możesz pomyśleć aby takie konkursy organizować cotygodniowo lub nawet codziennie. Na oddawanych nagrodach możesz umieścić logotypy swojej firmy z nazwą sklepu internetowego. Dzięki temu osiągniesz kilka celów.
Po pierwsze, przekazujesz swoje produkty do rąk konsumentów. Zapoznają się z nimi i będą zadowoleni, a gdy będą szukać podobnego asortymentu na pewno odwiedzą Twój sklep internetowy i tam dokonają zakupu. Tacy zadowoleni konsumenci będą także dzielić się tymi informacjami z przyjaciółmi i rodziną, którzy mogą również zostać klientami Twojego e-sklepu!
Nawet ci, którzy nie wygrają nic, mogą zainteresować się ofertą Twojego e-sklepu, ponieważ zapamiętają nazwę sklepu i będą dobrze ją kojarzyć, właśnie dzięki takim konkursom.

 

 

 

 

Podsumowanie

Założyłeś nowy sklep internetowy i nie masz jeszcze żadnej sprzedaży. Nie martw się, to wszystko kwestia czasu i Twojego zaangażowania, wszyscy na początku zaczynali od zera a teraz mają często bardzo dobrze prosperujące sklepy internetowe. Na początku trzeba mieć dobry pomysł na to, aby jak najszybciej rozreklamować nowo otwarty e-sklep i jak najszybciej zarabiać.
Zacznij pisać bloga, aby informować innych o swojej firmie, aby promować produkty i zwiększać ruch na stronie sklepu.
Skup się na budowaniu listy subskrybentów e-maili. Współpracuj z influencerami, aby promować swoją firmę w mediach społecznościowych.
Na początku obniż maksymalnie ceny w swoim sklepie, pracuj na jak najniższych marżach, aby przyciągnąć do siebie nowych klientów, bo nie bez podstawy się mówi, że „Cena Czyni Cuda”.  Pamiętaj aby wybrać szablon sklepu, który będzie przyciągał uwagę i się wyróżniał – sklep musi być piękny a szablon musi być napisany w technologi RWD, musi być responsywny.
Staraj się myśleć nieszablonowo, inaczej niż Twoja konkurencja, szukaj alternatywnych sposobów generowania sprzedaży. Zastanów się nad tym, czy nie możesz sprzedawać w hurcie, prowadząc hurtownię internetową B2B.
Koniecznie zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych i prowadź ciekawe konkursy z prezentami.

Jeśli zastosujesz się do naszych wskazówek i porad, pierwszą sprzedaż będziesz mieć szybko za sobą, a Twój e-biznes stanie się coraz bardziej opłacalny i będzie generować coraz większe zyski!

Życzymy sukcesu!

 

 

 

 

Nie masz własnego sklepu internetowego, chcesz założyć nowoczesny e-sklep z podłączonymi hurtowniami i dropshipping?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i przetestuj za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla sklepu?

Nie musisz poświęcać wielu godzin a nawet dni, na samodzielną edycję szablonu sklepu, możesz zlecić zaprojektowanie indywidualnego szablonu RWD profesjonalistom!

 

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Podłącz swój sklep internetowy z hurtownią, sprzedawaj tysiące produktów bez magazynu, sprzedawaj w modelu Dropshipping!

Szukasz pomysłu na e-biznes? Zmień swój e-sklep w internetowy pasaż handlowy i zarabiaj na polecaniu produktów – nie musisz nic sprzedawać a będziesz zarabiać!

Dołącz do Ceneo i zacznij sprzedawać więcej

 

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »